سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یه موقع اول کارته، یه موقع تازه کاری، یه موقع تو جو قرار گرفتی، یه موقع بچه‏ای.... خب اشکالی نداره. ولی اگه این طوری نیست زود بیا بیرون. زود از حالت آماتوری خارج شو.
میاد کامنت می‏ذاره که «وبلاگ خوبی داری و به من هم سر بزن و از اومدنت خوشحال می‏شم». وارد وبلاگش که می‏شی هزار تا پیغام و پسغام می‏ده و بعدش می‏پرسه اسمت چیه؟ و پس زمینه وبلاگ چه رنگی دوست داری؟ و شماره کفش پسر همسایه‏تون چنده؟ و انقلاب صنعتی در کدوم دوره اتفاق افتاده ... و بعد یهو صفحه شروع می‏کنه به لرزیدن و یه موجوداتی شروع می‏کنن دور موس چرخیدن و یهو از بالای وبلاگ برف و بارون هم راه می‏افته و یه بابانوئلی هم از توی کلاه خودش میاد بیرون و با لهجه‏ای که از حروف انگلیسی به سختی درست شده می‏گه: «شلام. به وبلاگ من خوش اومدی!».
بعد که یه نیگاه به سر تا پای وبلاگ می‏ندازی یه حرف حساب توش پیدا نمی‏شه. چند تا عکس عشقولانه‏ و نوشته‏های صد تا یه غاز و یه آهنگ زاغارت  و هزار تا چراغ و چشمک‏زن‏ توی سر تا پای وبلاگ و بقیه ماجرا...

البته این روزا از این وبلاگ‏ها کمتر توی دست و پامون پیدا می‏شه. یعنی جوگیری‏ هم برای خودش مدل‏های مختلف داره، بعضی فقط نرخشون عوض شده و الا همون‏هایی هستند که از اول بودند. اگه اون روز برای دو تا کامنت و بیست تا بازدید ذوق می‏کرد امروز ذوق کرده که رفتم توی پربازدید‏های دیروز پارسی بلاگ و صد و نود و بیست تا کامنت داشتم.

بابا! (با خودم هم هستم‏) تا کی می‏خوایم گیر این چیزا باشیم؟‏ به خدا فلسفه وجودی کامنت و آمار یه چیز دیگه‏ست. آمار وبلاگ چیزیه که قبل از کلاس گذاشتن و قیافه گرفتن و به رخ این و اون کشیدن و ادعای بهترین بودن، مال ارزیابی شخصی خودته، مال این که بفهمی توی مدتی که وبلاگ نوشتی چند نفر مشتری دائم نوشته‏هات شدند، چند نفر نوشته‏هات براشون ارزش داره، چند نفر براشون می‏صرفه وقتشون رو برای خوندن مطلبت صرف کنند. و الا آماری که با برنامه بالا بره و با کامنت‏های تبلیغاتی و لینک‏باکس‏های چنین و چنان (!) و کلمات کلیدی بی‏ربط و ...، به درد خود آدم هم نمی‏‏خوره چه برسه به گول زدن بقیه. چه برسه به بهترین شدن!

یه کم بیایم وبلاگ‏نویس بشیم. یه کم بیایم به فکر وقت دیگران باشیم. یه کم بیایم به شعور مخاطب احترام بذاریم. یه کم بیایم از آماتور بودن خارج شیم...


نوشته شده در  یکشنبه 85/10/3ساعت  2:6 عصر  توسط کلرجی‏من 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
من...
لباس تنگ کلرجی‏من
راز داوینچی
کاریکاتوریست دانمارکی یا ایرانی؟!
من کلرجی‏من نیستم
چشم‏های خدا
سیب بی هسته، بی‏سوک
خوشحالی یا ناراحت؟
برف‏پاک‏کن
سکر
حمل بر صحت
اتحاد متحاد دیگه چه صیغه‏ایه؟!
دعوای حرفه‏ای
مردم، روان‏شناسان بالفطره
من یک آدم بی‏کارم
[همه عناوین(218)]